zaterdag 10 maart 2012

Wat zou je liever: 100 vrienden en 1 euro of 1 vriend en 100 euro?

Deze vraag is mij al een paar keer gesteld. En het lijkt je eigenlijk moeilijk voor te stellen. Maar als ze echt die vraag aan je zouden stellen... Wat zou jij dan antwoorden?


Het is natuurlijk wel een beetje een rare vraag.. Maar toch ben ik benieuwd naar wat jullie zouden kiezen.
Als je 100 vrienden had en 1 euro dan zou je heel erg arm zijn.. Maar je zou wel heel erg veel plezier kunnen maken met je vrienden. Als je voor het andere kiest dan is het andersom.
Sommige mensen aan wie deze vraag ook gesteld werd zeiden: 'Ik vraag aan al mijn 100 vrienden 1 euro. En dan heb ik het allebei!'.  of: 'Ik kies voor de 100 vrienden, zoek dan werk en dan heb ik het allebei.'
Opzich slim bedacht. Maar is geld echt belangrijker dan vrienden? Met vrienden kun je tenminste plezier maken. Met geld kan dat niet. Of je vind het plezierig om het geld uit te geven en daarna met wat je hebt gekocht plezier te maken. Maar dat is wel iets heel anders dan een echte vriend.
Als je naar het andere kijkt: 100 vrienden. Hoeveel van die 100 vrienden zijn er dan ook 'echt'? Zullen ze er dan wel altijd voor je zijn?

Stel dat je nu dus zou kiezen voor die: 1 viend en 100 euro. Denk je dan niet dat je dan meer vrienden krijgt? Mensen zouden dan bevriend met je worden voor het geld, niet omdat ze jou ook echt mogen. Alhoewel 100 euro misschien wel een klein bedrag is. Maar je snapt wat ik bedoel.

Als je aan mij deze vraag zou stellen dan zou ik het denk ik wel weten. Ik zou dan denk ik toch voor de 100 vrienden gaan en de 1 euro. Met vrienden kan je tenminste lol maken. Daarmee kan je echt lachen. En als er wat is dan kan je tenminste bij ze terecht. Bij geld kan dat niet. Het is leuk om geld te hebben. Je kan er namelijk dingen mee kopen die je dan weer blij maken. Maar maken je die echt zó blij als vrienden met je doen?


Hoe zit dat met jou?
Wat zou jij liever willen: 100 vrienden en 1 euro of 1 vriend en 100 euro?

19 opmerkingen:

Joyce zei

ik zou gaan voor 100 vrienden en 1 euro!

Jolet zei

100 vrienden en 1 euro, 100 euro is toch niet zo veel, haha.
Nee, maar zelfs al was het een miljoen en 1 vriend, ik zou toch voor meer vrienden gaan. Daar heb je veel meer aan. Geld maakt niet gelukkig.

Lian zei

Persoonlijk denk ik dat geld wel gelukkig maakt.
Maar ik zou ook kiezen voor 100 vrienden en 1 euro.

Leuke blog trouwens !
wil je me volgen? ik volg je natuurijk terug.

xx lian.

Joyce Jeroense zei

1 vriend en 100 euro denk ik juist.
je kan toch nooit met allemaal goed bevriend zijn en 1 hele goede vriend is juist fijn!
& 100 euro is altijd meegenomen.
dus ja ik zou wel kiezen voor 1 vriend en 100 euro. ;$

Sofie zei

Goh, moeilijk! Voor mij hangt het er echt wel van af, als die ene vriendin je allerallerallerbeste vriendin is... Nee ik ga denk ik toch ook voor de 100 vrienden, veel leuker gezelschap dan die 100 euro! Leuk artikel :) ♥

Malou zei

Ik ga voor de 100 vrienden (al vind ik dat wel heel veel, haha)

Elana zei

100 vrienden en 1 euro. Mijn vrienden zijn me veel meer waard dan elk geldbedrag op de wereld :)
Liefs,
xx

xxx zei

Mag ik ook 10 goede vrienden en 90 euro? Haha. Ik zou liever vrienden hebben dan geld. Maar niet 100 vrienden. Wat moet je daar nou mee? Die kun je nooit allemaal zien en bijhouden wat ze denken, dat zijn geen goede vrienden. Ik weet het niet zo goed, maar ik weet wel dat ik vrienden belangrijker vind dan geld.

Sara zei

ik ga toch voor de 1 vriend en 100 euro. met 100 vrienden lijkt het me toch dat er dan maar 1 of 2 echt je beste vrienden zijn.
hihi (:
je moet echt weer vaker gaan bloggen! je hebt echt een leuke blog meid! <3
loves, saar.

Veronique zei

100 vrienden en 1 euro sowieso. Ik bedoel, ik snap best dat ik niet met iedereen 'beste' ben, maar wie zegt dat het met die 1ne vriend wel klikt als ik het andersom kies? En uit die 100 vrienden kunnen wel 10 'beste' 'goede' vrienden komen uiteindelijk en dan heb je de rest verloren, maar ja, je hebt nog altijd meer vrienden dan met '1' vriend.
En geld kun je ook gaan verdienen. Nee, dan liever vrienden! :D Ik vraag trouwens - zoals je zei - gewoon aan allemaal een euro. Klaar is Kees haha.. Leuke post!

Join my giveaway!!
http://www.veer-blog.blogspot.com/2012/03/giveaway-elf-two-goodiebags.html

Tessa zei

Ik zou het liefst voor 50 euro & 50 vrienden gaan, of 20 vrienden en 80 euro haha maar dat kan niet, dus ga ik voor 100 vrienden en 1 euro! Dat is wel heel veel vind ik, maar wel beter dan 1 vriend.

sofiexx zei

ik ga ook voor 100 vrienden en 1 euro :)

Didi zei

Wauw, dat is er nog eens één om over na te denken. 100 vrienden zijn er echt veel! Maar geld op zich heeft ook geen waarde, als je het vergelijkt met een vriendschap.
Ik zou hier dus niet zomaar een antwoord op kunnen geven!

Remote Reporter zei

ik ga voor 1 vriend en 100 euro. Ik denk dat als je echt 100 'vrienden' hebt je niet eens tijd hebt om die te onderhouden;o. Ik ga liever met die ene vriend iets leuks doen van die 100 euro! real friends!xx

Jaimie zei

Ik denk.. 100 vrienden en 1 euro. Dan zitten er wel een paar echte vrienden tussen, maar de rest daar ga ik dan gewoon leuk mee om. En geld is niet zo belangrijk voor mij. Als ik maar gelukkig ben met familie en vrienden. En een euro is dan mooi meegenomen. Liefs

Floor Daasvand zei

100 vrienden en 1 euro, ik ga namelijk regelmatig naar meetings toe en daar leer ik dan ontzettend veel mensen kennen. Toen ik naar een meeting in Utrecht was, waren we daar met meer dan 100 mensen! Natuurlijk heb ik maar met een aantal veel contact. Maar mijn 'vriendengroep' breid zich wel steeds meer uit!

Hanna zei

wat een gave post!
ik ben het met je eens! en geld uitgeven met vrienden is altijd veel leuker dus jaaa.
dankjewel voor je comment! elkaar volgen? (:
liefs!

jeany zei

Ik weet het eigenlijk niet ik zou wel 100 vrienden willen maar zijn die 100 vrienden dan ook echt te vertrouwen en niet alleen nep vrienden ?
als ze echt te vertrouwen zijn dan zou ik de 100 vrienden kiezen !

thnxx for your comment <3

xoxox

Anoniem zei

1 vriend en 100 euro.
Ik ben niet zo goed in het onderhouden van vriendschappen, en met 100 vrienden zou dat dan al helemaal niet lukken. Het is misschien makkelijker om geld te verdienen dan vrienden te vinden, maar als het je dan toch lukt om een echte vriend te vinden dan denk ik dat dat een betere vriend is dan als je "gewoon zomaar" 100 vrienden hebt. Of dat moet een heel rare gedachte zijn. xD

Geld maakt niet gelukkig, financieel onbezorgd zijn wel.